زندگینامه رونالد ریگان
نوشته شده توسط : زپو

 زندگینامه رونالد ریگان


صد سال از سالروز تولد رونالد ریگان (۶ فوریه ۱۹۱۱) می‌گذرد. ریگان را در تاریخ آمریکا یکی از محبوبترین رؤسای جمهور از حزب جمهوری‌خواه می‌دانند، کسی که اوباما همواره از او ستایش کرده است. اما راز این محبوبیت در چیست؟

 

ژانویه سال ۲۰۰۸ باراک اوباما که در آن زمان خود را برای احراز پست ریاست جمهوری آمریکا نامزد کرده بود، در گفت‌وگویی هنگامی که از رونالد ریگان سخن به میان می‌آید، می‌گوید: ریگان چنان  تغییر مثبتی در خطوط سیاست‌های ایالات متحده به وجود آورده است که حتی بیل کلینتون یا ریچارد نیکسون قادر به انجام آن نبودند.

 

به گزارش دویچه وله، ستایش از رونالد ریگان جمهوری‌خواه، توسط اوبامای دموکرات آن هم در بحبوحه‌ مبارزات انتخاباتی بحث‌ها و حاشیه‌های مختلفی را به وجود آورد. پس از تکیه زدن باراک اوباما بر صندلی ریاست‌جمهوری در کاخ سفید، ریگان همچنان یکی از شخصیت‌های سیاسی آمریکاست که اوباما از او به نیکی یاد می‌کند و حتی در تعطیلاتش در هاوایی هم بیوگرافی رونالد ریگان را می‌خواند.

 

پرسشی که به ذهن می‌آید این است که چه چیزی در مورد ریگان وجود دارد که تا آن اندازه رییس‌جمهور کنونی آمریکا را شیفته‌ خود کرده است؟ توماس مان، کارشناس سیاسی در واشنگتن می‌گوید: نکته‌ای که باعث شده اوباما تا این اندازه به ریگان علاقه داشته باشد، دیدگاه سیاسی ریگان نیست، بیشتر تاکتیک‌های سیاسی ریگان هستند که اوباما را جذب کرده‌اند.

 

به گفته‌ این کارشناس، اوباما خوش‌بینی ریگان و مهارت وی در سخنوری که موجب جذب افراد عامی می‌شد را می‌ستاید. او همچنین می‌افزاید: ریگان هیچ‌وقت به خاطر مسایل کوچک کنار نمی‌کشید و همیشه تصویر بزرگ‌تری را پیش چشمش داشت.

 

مان بر این باور است که ریگان در مدت هشت سالی که پست ریاست‌جمهوری ایالات متحده را در دست داشت، این کشور را که با بحران اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کرد و در صحنه‌ بین‌المللی چهره‌ای مردد از خود نشان می‌داد، به رفاه و اعتماد به نفس رساند.

 


خرید و دانلود  زندگینامه رونالد ریگان






:: برچسب‌ها: زندگینامه , رونالد ,
:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 خرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: